Imaginea contează

Suntem sau nu de acord cu asta, e lucru verificat: imaginea contează!

Oricât ne-am strădui să arătăm cât de bine pregătiți, culți, educați suntem, cel mai mare impact asupra celor din jur îl are imaginea! Deși poate părea oarecum deplasată comparația, suntem precum produsele de serie, deși suntem unici, în felul nostru. Aparținem aceleiași specii, dar nu suntem la fel, nici fizic, nici ca nivel intelectual.

Când vezi un milion de oameni, toți îți par identici (asta, dacă unii nu sunt negri sau chinezi 😆 ), chiar dacă unul e brunet, altul e blond. Unicitatea o dă imaginea. Cineva îți atrage atenția prin felul în care te privește, altcineva prin modul în care se îmbracă, unii prin felul în care zâmbesc, alții prin culoarea părului. Bineînțeles, va fi disgrațios un om neîngrijit, murdar. Dar te va unge la suflet și la privire un om care arată impecabil: curat, îngrijit, aranjat, îmbrăcat cu gust.

Am făcut azi un experiment. Nu a fost nimic premeditat. Inițial, am vrut să fie o glumă, o farsă. Am prelucrat o poză personală cu o anumită aplicație de pe telefonul mobil. A rezultat schimbare majoră de look. În joacă, am postat-o ca poză de profil pe Facebook și like-urile au început să curgă. Ca și comentariile gen: „wow! ce schimbare! felicitări!“ sau „îmi place, place, place!“. Prieteni reali sau din spațiul virtual au reacționat atât de repede, încât ceea ce am vrut să fie doar o glumă mi-a dat serios de gândit.

Sunt genul de femeie pentru care aspectul fizic nu a contat aproape niciodată. A nu se înțelege că mi-e indiferent cum arăt, că nu mă aranjez sau că mă prezint oricum la evenimente ori la serviciu. Sau că mă simt confortabil cu cele… kilograme în plus pe care le am (asta e altă problemă….). Dar nu fac adevărate crize existențiale dacă nu pot ajunge la salon înainte de o nuntă – mă pot aranja și acasă – ori că nu am unghii cu gel sau cu nu știu ce model aplicat pe ele – îmi pot curăța singură cuticulele cu trusa personală și mă pot da cu orice lac de unghii vreau. Nu sunt disperată dacă sunt nevoită să îmbrac aceeași rochie la două evenimente unde mă văd cu aceleași persoane.

Însă, chiar dacă  refuz să cred că imaginea nu contează, că sufletul, mintea, pregătirea și educația sunt importante, din ce în ce mai des am confirmarea că, până la urmă ȘI imaginea contează. Chiar mai mult decât ar trebui.

Nu știu dacă ar trebui să mă bucur sau să mă întristez. Dar din experimentul meu de azi am înțeles și un alt lucru: că nu întotdeauna cei din jur îți spun că nu arăți bine sau că trebuie să schimbi ceva la aspectul exterior. Ar trebui să-și asume prea multe consecințe pentru o astfel de atitudine 😆 Însă, este evident că oamenii reacționează la schimbare, mai ales dacă ea e pozitivă.

Schimbarea mea de look, prezentată pe Facebook inițial ca o glumă, a prins bine și cred că ar trebui să-mi fac o programare la coafor. Măcar schimbarea să fie reală și să mă bucur din toată inima de like-urile care „mi-au invadat“ pagina personală 😉

3 gânduri despre “Imaginea contează

Lasă un răspuns

