Sunt cetăţean european şi am drepturi! Ei, nu mai spune!?

De ceva vreme, toate posturile de televiziune difuzează acel mesaj de interes public, cu „Ştii cine sunt eu? Sunt cetăţean european şi am drepturi!”. Corect! Asta ar trebui să ştie toată lumea, inclusiv furnizorii şi operatorii de cablu-tv şi internet. Dar ei, după ce ne-au văzut semnătura pe contract, uită că, pe lângă obligaţia de a le plăti la termen abonamentul pentru serviciile lor, avem şi nişte drepturi, pe care ei nu le respectă niciodată. În plus, când reclamăm orice neregulă, deranjamente şi alte disfuncţionalităţi, ne răspund cu o nesimţire greu de suportat (nu că nesimţirea ar fi de suportat, în general; totuşi…).

Sunt client Akta de…. nu ştiu cât timp (titularul de contract este tata, el plăteşte, deocamdată, atât factura pentru cablu-tv, cât şi pentru internet). De regulă, nu sunt probleme cu internetul: viteză bună, 24 din 24 de ore. Dar, ca peste tot, se mai întâmplă ca, o dată la câteva săptămâni sau luni să se strice echipamentele, să cadă server-ul, naiba să le ia cum le spune, că nu sunt specialist în domeniu şi nu stăpânesc terminologia. Ei, atunci e dezastru! Pentru că deranjamentele se anunţă la un număr de telefon pe care sunăm pe banii noştri (chiar dacă e cu tarif normal, cum spun reclamele….), unde nu întotdeauna ni se răspunde imediat, fiind obligaţi să aşteptăm şi câte 10 minute până suntem redirecţionaţi spre un operator. Iar când acesta aude ce problemă avem, prima replică e: verificaţi cablul, router-ul, placa de reţea, placa de nu ştiu ce… A doua:  aţi plătit? A treia: sigur problema nu e de la dumneavoastră? Niciodată, deci, vina nu e a lor. La ei, totul e ok, serverul funcţionează, cablurile sunt bine merci. Când începi să le explici, ca la clasa I, că, uite, nene, până acum juma de oră totul a fost bine şi frumos, că dintr-o dată  nici Google-ul nu se mai încarcă nici dacă sufli în mouse, omul de la capătul firului devine, brusc, nervos, obraznic, tupeist şi numai tâmpit nu-ţi spune că eşti.

Bineînţeles că, după câteva zeci de minute de la convorbirea cu operatorul, conexiunea la internet sau la cablu se restabileşte ca prin farmec, de unde rezultă, nu-i aşa, că nu router-ul sau cablul au fost de vină că nu mai mergea nimic!

Zilele trecute, cred că joi sau vineri, am rămas, iar, fără internet. Dar nu dintr-o dată şi nu a fost aşa tot timpul. Conexiunea a murit încet, treptat, dar sigur, astfel că de sâmbătă dimineaţă şi până luni calculatorul a fost doar piesă de mobilier în cameră. Nu am anunţat de la început deranjamentul. S-a mai întâmplat să nu avem internet în weekend, însă luni, la prima oră, a fost ok. Ei, lunea asta nu a fost aşa. Din cauza asta, am pus mâna pe telefon (de fapt, nu eu, ci tata şi, mai apoi, soţul meu) şi am sunat la Akta. Întâi, la cel pe care îl ştiam (încasatorul), care ne-a aburit că se fac lucrări pe stradă, că durează cel mult două ore, apoi, că habar nu are ce se întâmplă. Bun. Atunci, am început să sunăm direct la firmă. Dă-le codul de abonat, dă-le CNP-ul, mă rog, toate datele din contract. Şi începem să aşteptăm. Când aveam, când nu aveam net. Un minut mergea, alte 30 pauză. Sunăm din nou. Alte discuţii, alte coduri, alte rahaturi. Deja era marţi după-amiază. La un moment dat, ieşind în curte, văd maşina de la Akta la colţul străzii şi-mi trimit soţul să vorbească cu băieţii care vin şi la stâlpul din faţa casei noastre. Umblă la cutiuţa de acolo, fac ce fac şi…. boom! Net cu viteză maximă!

Bucurie mare, sărbătoare şi petrecere în familie…. până la 11 noaptea, când ies de la calculator cu ochii cât cepele, dar satisfăcută că am stat iar pe Facebook şi pe toate site-urile pe care nu le mai vizitasem de aproape 5 zile.

Miercuri dimineaţă, când deschid calculatorul… netul, mort! Am trecut în revistă toţi Dumnezeii, sfinţii, biserici, paşti în înjurături care mai de care mai alambicate. Iarăşi telefoane la Akta, iarăşi coduri şi alte alea, iarăşi aşteptări. A fost ziua în care am clacat psihic. Eu, ziarista lui peşte prăjit, dependentă 200% de net, pentru documentare, mailuri şi, mai ales, pentru trimterea textelor la redacţie, nu puteam face nimic fără net. Scriam pe calculator, încărcam documentul pe telefon şi îl trimiteam prin internet mobil. Problema apărea la fotografii. Neavând un telefon cu android şi alte alea, nu puteam ataşa nici măcar o poză, nici măcar una făcută cu acel telefon. Având şi o lansare Dacia Dokker, imaginaţi-vă prin ce am trecut ca să pot trimite 7 poze într-un fişier rar de 20 MB.  Când deja eram umflată de plâns şi de nervi, Doamne-Doamne mi-a dat 5 minute de net, timp suficient să încarc şi să trimit pozele la redacţie. Era aproape 9 seara….

Joi, am luat-o de la capăt. La orele 15.00, când m-am apucat de scris, nu era net. După o ceartă ca la uşa cortului cu, bineînţeles, alt oprator de la Akta, pe la 6 seara aveam iar net. După ce mi-am trimis textele, netul a sucombat iar… după care iar a venit, aşa, în reprize, până la 11 noaptea, când a murit de tot.

Mai e nevoie să spun că azi soţul meu şi-a început ziua sunând la Akta? A, dar nu v-am spus ce e mai important! Toate deranjamentele şi problemele astea le reclamăm la…. Piteşti! Deci nu la noi, în oraş, ci la 340 de kilometri distanţă! Opratorul care preia reclamaţia, cu tot cu codul de client, sună aici, la echipa de intervenţie (da, sună într-un mare fel!), alcătuită din câţiva băieţi vai de luna lor, plătiţi cu minimul pe economie şi ăia vin la reclamant atunci când nu au alte intervenţii în alte locuri! Deci, eu degeaba mă cert cu ei, băieţii nu vin din proprie iniţiativă, cică au probleme dacă nu anunţă unde se află. Dacă mă iau la ceartă cu operatorul Akta, ăla îşi iese repede din fire (nu-i vina mea că-l mai înjură şi alţii) şi iar nu rezolvăm nimic.

Totuşi, ieri, stând de vorbă cu cineva la un eveniment la care am fost invitată, aflu că probleme cu netul sunt peste tot în oraş, iar oamenii de la Akta îi tratează pe toţi cu acelaşi flit când sunt chemaţi să le remedieze. Persoana cu care am discutat mi-a zis că de două săptămâni nu are net, dar că a fost obligată să plătească abonamentul pentru toată luna, pentru că-ia vedeţi justificare!-ar fi trebuit să nu-i meargă trei săptămâni ca să beneficieze de reducere! „Dacă nu vă convine, mergeţi la altă firmă!”, cică i s-ar fi spus. Nu staţi să vedem ce putem face, ne cerem scuze pentru inconvenienţe şi aşa mai departe.

Acum, când scriu, am conexiune la internet. E ok, dar nu perfect. Nu mă bucur, pentru că nu ştiu cât o ţine. Se apropie weekend-ul, plouă, e frig, nu ştiu cine se mai urcă pe stâlpi ca să-mi remedieze mie problema cu internetul în caz că n-o să mai meargă. Abonamentul e plătit, pentru că, dacă întârziam o zi, eram deconectată de tot, router-ul e ok, cablurile sunt la locul lor, şi în casă, şi afară. Nu ştiu de ce, însă, când mă gândesc la problema asta, îmi apare în minte spotul acela cu „Sunt cetăţean european şi am dreputuri!”. Iar răspunsul care-mi vine, instantaneu: „Ei, nu mai spune!?”

Probabil, asta gândesc şi cei de la Akta….

Anunțuri

2 gânduri despre “Sunt cetăţean european şi am drepturi! Ei, nu mai spune!?

  1. No servus.
    Am våzut cå linkezi pe undeva la blogul meu așa cå m-am gândit să arunc o privire.
    În privința problemelor cu AKTA, se întâmplă să știu perfect ce se întâmplă și, mai ales DE CE se întâmplă.

    Akta e o companie falimentară de vreo 10 luni (poate un an). Cu ultimele eforturi, AKTA a făcut pe naiba ghem să pară lucrurile (doar atât – să PARĂ) cât mai roz pentru a obține un preț cât mai bun – căci AKTA a fost vândută către Romtelecom (companie pentru care am lucrat o vreme – de-acolo și știu detaliile astea).
    Din fericire, Romtelecom a avut inspirația să nu-și pună numele peste tot imediat după preluare – simțind probabil lipsa de onestitate prevalentă la AKTA.
    Problemele cu televiziunea (mai ales) dar și cu netul se vor încheia cel mai târziu la 31 ianuarie anul viitor când e programată finalizarea migrării tuturor clienților AKTA pe infrastructura Romtelecom.
    La net se vede mai pregnant decât la TV pentru că la TV diferențele de tehnologie sunt minore iar Romtelecom a plătit și drepturile satelit pentru o parte din posturile AKTA pentru a minimaliza impactul asupra clienților.
    Din păcate, la Internet, tehnic vorbind, trecerea este aproape imposibilă fără astfel de evenimente complicate (și, într-adevăr, dătătoare de mulți nervi și generatoare de cristoși, altare și dumnezei).
    Ca să fie și mai rău, unele reprezentanțe AKTA (și e posibil, după descrierea din articol, să fie cazul și reprezentanței de la dv. din oraș) aveau niște baze de date complet învechite, întocmite prost și o infrastructură legată… hai să spunem amatoricește, ca să nu fiu vulgar. (sunt omul care cabla oameni cu net și sunt expert în tehnologie de duce internetul prin țară – știu ce vorbesc)
    Astfel, Romtelecom s-a trezit cu o serie de reprezentanțe pe care fie nu le putea prelua deloc (din cauza cumetriilor și lipsei complete de profesionalism) fie le putea prelua dar n-avea nicio șansă să afle într-un timp rezonabil (1-2 zile) cui trebuie să dea net, la ce viteză, pe ce tehnologie și alte detalii de care orice provider de Internet are nevoie când se-apucă de-o treabă pe clienți existenți.

    Sigur, nu e vina dv. că AKTA a devenit falimentară, că s-a umplut de oameni corupți și de-o calitate profesională îndoielnică și că AKTA a ținut mizeria sub preș până când a vândut firma către Romtelecom.
    Dar să știți că oameni dintre cei mai capabili lucrează de sparg de vreo 3 luni încoace (și speră să termine până la sfârșitul anului) să descurce ițele mai mult decât încurcate din tehnologia, infrastructura și bazele de date AKTA cu clienții de net.

    S-aveți o zi bună,
    Lucian Vâlsan.

    • O, Doamne, atâtea informaţii doar într-un singur comentariu! Mulţumesc pentru ele! Acum, cel puţin în ultimele zile, nu am mai avut probleme cu internetul (aud, însă, că alţii le au, deci nu s-au rezolvat), în schimb, apar la satelit, din când în când. Mai nou, suntem apelaţi de reprezentanţii AKTA cam în fiecare zi pentru a ne întreba dacă suntem mulţumiţi de serviciile lor 😆 Ce să mai zicem?
      În ce priveşte seriozitatea celor care lucrează, comparativ cu cei care conduc, da, ştiu, sunt multe de discutat. Am avut o cunoştinţă care a lucrat la AKTA, mergea pe teren şi încheia contracte. A fost disponibilizat după ce a sesizat mai multe nereguli în întocmirea contractului de muncă (el nu l-a semnat niciodată, semnătura folosită de ei era un fals), plus că nu-i respectau drepturile de salariat şi nu-i decontau banii pe navetă.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s